Charakteristika vzdělávacího programu
Školní vzdělávací program je k nahlédnutí ve firemní školce.
Program školy umožňuje dětem poznávat rozmanitost světa zejména formou prožitků. Je zpracován do čtyř tematických bloků. Každý blok zahrnuje tři měsíce a obsahuje konkrétní témata. Téma si pedagog volí dle školního vzdělávacího programu, na jehož základě plánuje činnosti – vzniká tak pružný třídní vzdělávací program. Jak téma dále zpracuje, záleží na jeho kreativitě, tvořivosti a momentální situaci, náladě dětí. Tematické celky na sebe navazují, mohou se prolínat, překrývat a vzájemně se doplňovat. Mohou být nahrazeny tematickými projekty, či být součástí speciálního programu.
Vize
Naší vizí je budovat klidné, podnětné prostředí pro všestranný rozvoj dětí s preferencí učení prožitkem.
Název školního vzdělávacího programu (motto)
„Cestou pestrých zážitků objevujeme svět.“
Speciální programy
- Trénink jazykových schopností – Hláskař
- Logochvilky
- Kurz grafomotoriky – Pastelka
Navíc…
- Školka v přírodě
- Pravidelné logopedické depistáže (Mgr. Marie Rupcová)
Naše škola spolupracuje s Mensou Česko.
Jsme zapojeni do projektu Šachy do škol.
Spolupráce školy s rodinou
Naše škola podporuje komunikaci s rodinou, což napomáhá k budování vzájemného pochopení a zabezpečuje tak větší shodu ve výchovně vzdělávacím procesu.
Upřednostňujeme osobní setkání.
- informování zákonných zástupců při předávání a vyzvedávání dítěte
- individuální schůzky
- hromadná setkání – besídky, „dílničky“, besedy s odborníky
Hromadná setkávání se zákonnými zástupci probíhají v měsíční periodicitě v odpoledních hodinách, kdy nabízíme možnost zhlédnout pokroky adaptace a vývoje dětí a konzultovat výchovné metody jak s pedagogy, tak s ostatními klienty. Setkání pomáhají i nám, pedagogům, poznat lépe rodinné zázemí dítěte, tím tak podpořit jeho zdravý vývoj.
Zákonní zástupci mohou využívat i komunikace nepřímé.
- informační nástěnka v budově školky
- e-mail (eKonzultace)
- webové stránky
- telekomunikace
Žádosti a stížnosti přijímá ředitelka školy (popř. pedagog pověřený zastupováním ŘŠ v její nepřítomnosti) ústně osobně, písemně osobně či písemně poštou/datovou schránkou.
Pořádané besedy
- Agresivita v předškolním věku, Školní zralost, Mgr. Svatava Vyhlídalová
- Bezpečnost a první pomoc, městská policie
- Výchovné přístupy, PhDr. Jan Svoboda
- Sourozenecké konstelace, Mgr. Barbara Kiedroń
- Zdravý životní styl a význam pohybu v předškolním věku dítěte, Mgr. Eva Polzerová
- Logopedická prevence a čtenářská pregramotnost, Grafomotorika, Mgr. Martina Černá
- Adaptace dětí v MŠ mladších tří let, Logopedická prevence, Vzrůstající agresivita v předškolním věku dítěte, Mgr. Lenka Bínová
- „Pravidla nejsou povidla“, PhDr. Marek Herman
- Rozvoj myšlení dětí – Mensa ČR, Ing. Tomáš Blumenstein a Mgr. Hana Kalusová
- Dětská noha z pohledu fyzioterapeuta – Fyzio Beskyd s. r. o., Mgr. Veronika Kristková
- Zubní péče v předškolním věku dítěte, MUDr. Hana Zemanová
- Hejného matematika v MŠ, RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.
- Výchova dětí předškolního věku, Mgr. Jiří Halda
- Školní zralost, Mgr. Marek Khýr
- Rozdíly ve výchově holčiček a chlapečku, Mgr. et Mgr. Milan Studnička
- Nevychovaný spratek vs. ADHD, Mgr. Marie Komárová
- Ve školce mi bylo fajn, ale budu školákem – jak nejlépe své dítě připravit na přechod do ZŠ – připravený předškolák, Mgr. Lenka Bínová
- První pomoc pro rodiče, Kamila Cermanová
- I naše děti potřebují hranice, Mgr. Lenka Bínová